Figyelem

 

Tartalom
Felfüggesztés - Felfüggesztették a nagyvízi meder kijelölési eljárást!
Levél a polgármestertől Önnek
Levél: Nagymarosi polgárok
Áll a bál a nagymarosi kompnál
Repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg...
Nem csak beszélni, cselekedni kell!
Legyen a város lakói közt összefogás
Tartsunk össze magyarok, emberek!
Kibújt a szög a zsákból
Akiről életében utcát neveznek el
Grécs László képviselő úr nyílt levele Edöcsény Andráshoz
"Vagy magad mellé állítasz - vagy az ellenségeddé teszel."
Marosi virágkarnevál
Közöny
A polgárőrség nehéz helyzete
Nagymaros és idegenforgalma (?)
Felszabdalt kerékpárút
Városképformáló hirdetőtáblák
Zárszó után
Tisztelt Nagymaros Barátok!
Helyszíni szemle
Felhívás lakossági fórumra


Felfüggesztették a nagyvízi meder kijelölési eljárást!

2009. 01. 20.

November óta ismert, hogy ez az eljárás emberéletek munkáját teszi tönkre, önkormányzati beruházásokat torpedóz meg.
Vajon miért csak most, a napokban került napirendre Nagymaroson?


A sződligeti polgármester asszony kitartásának és agilitásának is köszönhető, hogy a következő jó hírrel tudunk szolgálni:
"Kedden értesítette a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság az érintett önkormányzatokat arról, hogy a már megkezdett nagyvízi meder kijelölési eljárást a lakossági tiltakozás hatására felfüggeszti. Mint a Váci Naplóban és a vaci-naplo.hu-n is beszámoltunk róla, több tízezer ingatlan telekkönyvébe szerették volna bejegyeztetni, hogy a terület árvízveszélyes részen fekszik. Ezzel az érintett ingatlanok tulajdonosai esetében jelentős kárt okoztak volna, miközben a kártérítésre az azt lehetővé tévő jogszabály tavalyi hatályon kívül helyezése miatt nem lett volna lehetőség. Az alábbiakban a felügyelőség levelét közöljük."

forrás: vaci-naplo.hu Felfüggesztés

Az események időrendi sorrendben:

november 24. Az eljárás megindítása (Hirdetmény)
december 8. ES TV (Cikk + videó)
január 13. Sződliget (Lakossági fórum)
január 19. ES TV  (Cikk + videó) 
január 20. Népszabadság (Cikk)
január 20. Közép-Duna-völgyi KT és Vízügyi Felügyelőség (Felfüggesztés)
Klikk a dátumra!  

 

21/2006. (I. 31.) Korm. rendelet a nagyvízi medrek, a parti sávok, a vízjárta, valamint a fakadó vizek által veszélyeztetett területek használatáról és hasznosításáról, valamint a nyári gátak által védett területek értékének csökkenésével kapcsolatos eljárásról. Klikk ide! A rendelet pdf formátumban itt olvasható

Az érintett ingatlanok helyrajzi számok szerint. Klikk ide! A rendelet pdf formátumban itt olvasható

Az oldal tetejére


Levél a polgármestertől Önnek

2008. 12. 09.

Tisztelt nagymarosi Polgár!

Köszönöm eddigi bizalmát, biztatását, segítségét!
A választásokon négy évre választanak polgármestert, illetve testületet. Ez nem véletlen. Két év alatt a közigazgatásban nem lehet csodát tenni. Ezért sajnálattal vettem tudomásul a testület hét tagjának döntését az önfeloszlatásról, mert nem tesz jót a településnek. Összefogásra lenne szükség, nem széthúzásra. Remélem, mindnyájan fejlődést szeretnénk, nem visszalépést. Félidőben lefújni egy mérkőzést nem sportszerű dolog. Én sem szeretem a félbehagyott dolgokat, ezért bízom benne, hogy az önök felhatalmazásával folytathatom a megkezdett munkát egy valóban támogató testülettel. A marosiak többsége ismeri a családomat és engem. Tudják, hogy konzervatív beállítottságú ember vagyok, de egy ilyen kis településen a polgármesternek nem politizálnia kell (itt az országos politikára gondolok), itt egy "párt" létezik: a nagymarosiak pártja! Aki tesz a településért, az velünk van, aki nem, az csak itt él. Meggyőződésem, hogy összefogással és szeretettel minden akadály leküzdhető.

Mit értünk el eddig?

Működés:
A folyamatosan romló finanszírozási rendszerben talpon tudtunk maradni, ami manapság nem kis eredmény, hiszen naponta hallunk csődbe ment önkormányzatokról és bezárt iskolákról. A költségek folyamatos csökkentésével, a bevételek növelésével, a lehetséges kiegészítő normatívák igénylésével, létszámcsökkentéssel, feladat összevonással, valamint kistérségi feladatok felvállalásával sikerült az önkormányzat anyagi helyzetét stabilizálni. Eddig minden intézményünket (idősek otthona, napközi) megmentettük. Ez így is maradt, annak ellenére, hogy a kiegészítő normatíva egy részét az Államkincstár jogszerűtlennek ítélte, és vissza kellett fizetnünk. Adót az utóbbi évben nem növeltünk, a magam részéről jövőre sem szándékozom. A meglévő adók behajtására viszont hathatós intézkedések tettünk. Mindenki érezheti a határozott fellépést, de nem tudjuk másképpen biztosítani az intézmények megfelelő működését.

Árvízi védekezés:
Megkezdtük az árvízi védekezés hosszú távú koncepcionális előkészítését. A konkrét tervezést megelőzte több egyeztető bejárás és szakmai konzultáció. Az előzetes megvalósíthatósági tanulmány birtokában megpályáztunk egy közel 40 milliós tervezési és előkészítési támogatást, melyet már meg is nyertünk! Ezzel a pályázati folyamat második körében lehetőségünk nyílik 950 millió Ft támogatás elnyerésére a megvalósításhoz.
A 2006-os árvízi támogatás hatékony felhasználásáról mindannyian meggyőződhettek, számos utcát, járdát hoztunk rendbe. Sok köszönetet kaptunk a Kossuth sor lakóitól, a Duna-parti utcákból és még az iskolából is.

Egészségház:
Az ÁNTSZ előírásai szerinti javításokat végeztünk, így megkaptuk a további működési engedélyt.
Iskola:
Tantermeket felújítottunk, az udvart leaszfaltoztuk, és 31 millió forintért eszközöket vásároltunk.

Kialakítottuk az intézményeink internetes elérhetőségét (ÖNO, Egészségház, Pedagógiai Szakszolgálat, Mosoly Társulás, Alsó iskola)

Pályázatok:
A pályázatok figyelésére és írására a képviselő-testület pályázatíró céget bízott meg. A megbízás alapján a pályázatíró cég folyamatosan tájékoztatást ad a soron következő, és a már zajló pályázati lehetőségekről, valamint az önkormányzat megbízásából pályázatokat ír. Ma már a nagyon szigorú formai követelmények miatt uniós pénzeket, erre szakosodott cégek nélkül elnyerni lehetetlen. A pályázatíró cég mellett a hivatal munkatársai is készítenek pályázatokat, azokat, melyek volumenük miatt "beleférnek" a hivatal kapacitásába. Az eddig beadott lényegesebb pályázatok és azok eredményei:

  • Iskolai eszközbeszerzési pályázat - 28 millió Ft támogatással 31millió Ft-ért eszközöket nyertünk, és vásároltunk. A pályázat az elszámolási és ellenőrzési fázisban van.
  • Árvízvédelmi pályázatot nyújtottunk be a nagymarosi belterület komplett védelmi rendszerének kialakítására közel 1milliárd Ft támogatás elnyerésére. A tervezést már megnyertük!
  • Helytörténeti kiállítás és közösségi ház kialakítására pályázatot nyújtottunk be 90 milliós támogatás elnyeréséért. A Szent Imre téri önkormányzati ingatlanban szeretnénk kialakítani a helytörténeti múzeumot. A pályázati bírálat folyamatban van.
  • Közkincs III. -a könyvtár felújítására 2 milliót nyertünk.
  • Óvoda tetőfelújításra 2.7 milliót nyertünk. (Elsővölgyi óvoda)
  •  A Zöldfa utca aszfaltozására 2.3 milliót nyertünk
  • Részt veszünk a Leader pályázatban, amelyben a Duna-part rendezése, és a borospincék látogathatóvá tétele a cél.

 

A 12-es Főút Fő téri szakaszának rendbetétele:
A szigorú uniós pályázati szabályok miatt rendkívül óvatosan kellett eljárni, mert mint ismert, a Fő tér rekonstrukciója körül akadtak "furcsaságok", és ezek veszélybe sodorhatták volna a támogatást. A szakemberek többsége hosszú távú megoldásként az aszfaltozás mellett érvelt, de végül a testület kis többséggel a díszburkolat helyreállításáról döntött.

Papp-kerti ingatlanunkon lakások épültek, melyek közül az egyik az önkormányzat tulajdona.

Minden olyan lehetőséget megragadunk, mellyel erősítjük kistérségi pozíciónkat.

Működőképessé tettük a "Mosoly Mikrotérségi Társulás" intézményét, amely gyermekjóléti feladatokat lát el kistérségi feladatvállalással, és az ehhez kapcsolódó normatíva többlettel. Idén szintén kistérségi szerepvállalással működtetjük az önkormányzatok számára kötelező belsőellenőrzési feladatellátást, amelyet 18 településen szintén mi látunk el. Lehetőség kínálkozik a Pedagógiai Szakszolgálat kistérségi szerepvállalására is, ahol így szintén sikerülhet gesztori szerepet elérni, és több finanszírozást kapni.

 

Terveink

Idegenforgalmi és turisztikai fejlesztések

Szálloda projekt (felvonulási lakótelep):
Szabályzataink módosításával, folyamatos tárgyalások, pályázatok és egyeztetések után, jogászaink javaslatára olyan értékesítési eljárással kívánjuk végre működővé tenni az ingatlant, amely valóban megvalósítható.
Termál projekt:
Hasonló a helyzet a focipálya területére megálmodott termálfürdő tekintetében is. Itt még két problémát kell megoldani: a RAV-épületét ki kell váltanunk, tehát lehetőséget kell nekik adni a további működésre egy általunk biztosított új helyen. A másik ilyen megoldandó feladat a focipálya áttelepítése a Felsőmező területére, ahol gyerekkoromban is fociztunk.

Feladatok, amelyeket meg kell oldanunk

Az elmúlt két évben számos kísérlet történt a szálloda és termál projektek megvalósítására, (például egy erre a célra létrehozott ad hoc bizottság kialakított több megoldási lehetőséget, melyek ellenére a testület újra az értékesítés mellett döntött) hat ajánlattevőt vittem a testület elé, akiket egytől egyig elfogadhatatlannak, vagy komolytalannak minősített a testület többsége. 2006 októbere óta szinte havonta tártunk fel újabb és újabb problémákat és tennivalókat a projektekkel kapcsolatosan, mire elértünk a mai állapothoz. Nyár közepétől alkalmazunk olyan jogászokat, akik jártasak hasonló projektek jogi rejtelmeiben. Jelenleg két komoly ajánlattevő maradt, akik természetesen benne voltak az előbb említett hatban. Szeretnénk mihamarabb biztosítani a szerződéskötéshez szükséges feltételeket. Ehhez elengedhetetlen a Helyi Építési Szabályzat (HÉSZ), illetve a Településrendezési Terv módosítása, hiszen a jelenlegi szabályozás ismeretében egy pályázónk sem lenne, illetve az eddigi pályázatokon valóban nem is volt. A módosítást tavaly elkezdtük, és remélhetőleg 2009. január-februárjában befejezzük. Ezen belül módosítottuk a projekt területek szabályozását, valamint a bizottságok munkájának köszönhetően elindítottunk egy ún. "Lakott táj" programot, melynek lényege, hogy viszonylag nagy területen, igényes, parkosított építménnyel ellátott ingatlanok alakuljanak ki.

Kedves Nagymarosiak!

Amennyiben az összes nagyprojektet meg tudjuk valósítani (amire minden esélyünk megvan) a következő három év alatt közel 10 milliárd forint kerülhet Nagymarosra.
Várhatóan 140 új munkahely létesül, és éves szinten több 10 millió Ft adóbevétellel növekszik az önkormányzat költségvetése, amelyekből végre utakat, járdákat építhetünk, tisztán tarthatjuk településünket. (Ezekből a várható bevételekből kívánjuk finanszírozni a település fejlesztési pályázatainak önrészét, illetve kisebbek megvalósítását.) Megnövekszik a közvetett bevétele mind a helyi vállalkozóknak, mind az önkormányzatnak, úgy hiszem, ez Nagymaros lakosságának fontos. Amennyiben ezzel Ön is egyetért, kérem, hogy a januári választáson támogasson szavazatával, és előtte kopogtató cédulájával, hogy folytathassam, amit elkezdtem!

 

Petrovics László
polgármester

 

Az oldal tetejére


Levél

2008. 11. 06.

Nagymarosi polgárok!

 Két év közös munkája, vagy gáncsoskodása után hét képviselőtársam: Bethlen Gábor, Burgermeister László, Edöcsény András, Heininger Ferenc, Janovics Tibor, Kiss Péter és Szilágyi Erzsébet a 2008. október 21-i testületi ülésen megszavazták a testület önfeloszlatását. Ami történt, engem nem ért váratlanul. Egyes képviselőtársaim már a 2006. október 2-i megválasztásomat követően sem tudták elfogadni a nagymarosi lakosok kétharmadának döntését. Az elmúlt két évben is bizonyítani próbálták, hogy a szavazók hibás döntést hoztak. Holott a demokrácia arról szól, hogy a választók programokról szavaznak, és az általuk elfogadott, támogatott irányt segíti mindenki lehetőségeihez mérten. Sajnos Nagymaros érdeke a személyeskedések és a hatalmi harc miatt háttérbe szorult. Már a választás eredményéből kiderült, hogy a lakosok alapvető változást és az eddiginél hatékonyabb városvezetést akarnak. Én ebben a szellemben kezdtem el polgármesteri munkámat, tervekkel, befektetők felkutatásával és a pénzügyek racionalizálásával. Ez utóbbi vitathatatlan tény, a város költségvetésének sarokszámai nyilvánosak.
Az önkormányzati választások után kiderült, hogy a nem engem támogató képviselők kerültek többségbe a testületben. Ennek ellenére, mivel Nagymaros polgárainak nyugodt, csendes közéletet ígértem, igyekeztem a település érdekében kompromisszumokat kötni. Szó nélkül lenyeltem sok mocskolódást, megalázást, nem hoztam a lakosság tudomására az igazságot, mert úgy gondoltam, ha más elképzelésekkel is, de mindannyian a városunkért dolgozunk. Szomorú, hogy bizonyos emberek hatalmi törekvései, pozícióik megtartása előbbre való a város fejlődésénél. Döntésük az új választásról hatalmas költséget jelent, megint megoszthatja a település lakosságát, gyengítheti az összefogás és az összetartozás erejét és érzését. Nagymaros a mai gazdasági és politikai helyzetben csak magára számíthat, és a megfelelő összefogás nélkül nem fog tudni eredményt elérni. Igaz persze az is, hogy tapasztalataink birtokában egy tisztújítás megtisztulást is hozhat, amely új lendületet adhat a közös erőfeszítéseknek.
Nagymarosnak egyetlen kitörési lehetősége van: ha a szálloda és termálfürdő megvalósul. Szeretném tájékoztatni Önöket, hogy az elmúlt két évben hoztuk meg azokat az intézkedéseket, melyek révén a fenti gazdaságosan működő beruházások létrejöhetnek. Rádöbbentem, hogy a hatályos építési szabályozás alapján a mai igényeknek megfelelő fejlesztéseket nem lehet megvalósítani, ezért kezdeményeztem a HÉSZ (Helyi Építési Szabályzat) módosítását. A folyamat 12-16 hónapot vesz igénybe, és várhatóan 2009. januárjában vagy februárjában tudja elfogadni a testület. A befektetési szándékkal érdeklődő ajánlattevőkkel csak ezt követően lehet érdemben megállapodni. Ellenkező esetben megmarad szinte egyetlen idegenforgalmi nevezetességnek a visegrádi vár, amelyből miénk a forgalom (itt robognak át az autók), de a bevétel nem nálunk marad. Megjegyzem, hogy a testület egyes tagjainak, és ami meglepő - Edöcsény Andrásnak, - ugyanis az ő bábáskodása mellett született meg az a szabályzat, amely kötelezővé teszi a nyílt pályáztatást - akkor jutott eszébe ennek a folyamatnak a sürgetése, amikor már "égett a ház". Sürgősségi indítványát követően jogi szakértőink arra is felhívták a figyelmet, hogy a 2006 nyarán hatályba lépett vagyonrendeletünk szerint az indítványban meghatározott ütemezés nem tartható. Ma a rendelet adta lehetőségek szerint haladunk. Ezeknek a beruházásoknak a megindítására 2009-ben jó esélyt látok.
Saját elképzeléseim közül kezdeményeztem 2007 elején a felső mező tulajdonba vételét azzal a céllal, hogy ezen a területen sport- és egyéb szórakoztató létesítményeknek adhassunk helyet. Mint utóbb kiderült: a Vízügy kezelésében lévő terület egészét át kellene vennünk, amely további közel 40 ha hasznosítható területet jelentene Nagymaros számára. Az önkormányzat gazdasági helyzetét ismerve be kell látnunk, hogy pályázatok nélkül semmilyen fejlesztést nem vagyunk képesek megvalósítani. Pályázatíró céget bíztunk meg, általuk és kollégáink segítségével eddig 87 millió Ft-ot nyertünk a városnak, és további három pályázat eredményhirdetésére várunk: árvízvédelem, Helytörténeti Múzeum, a Durisz épületének felújítása, a Gyermekjóléti feladatok ellátásához. További pályázatok előkészítése is folyamatban van (hivatali szervezetfejlesztés, gesztenyések megmentése és újratelepítése, városképi és kisebb turisztikai fejlesztések). Csatlakoztunk a LEADER programhoz, amely szintén pályázati lehetőség, pl.: a boros pincék látogathatóvá tétele. Pályázunk a forgalmi- és parkolási rend tervezésére és kialakítására. Sajnos, nem tudtunk a mai napig nagy volumenű útfelújításra pályázni, mivel az elmúlt két évben nem voltak olyan pályázatok, amelyeknek meg tudunk felelni. Ezeknek a kiírását folyamatosan figyelemmel kísérjük, mivel Nagymaroson az útfelújítás elengedhetetlen a továbblépés érdekében. Mindezen elképzeléseket beleírtam az általam elkészített közel 40 oldalas Gazdasági Programba, amelyet a testület többsége - jogsértő módon, a mulasztásos törvénysértést felvállalva - egészen október 27-ig nem fogadott el. Ezt az állításomat mind az Állami Számvevőszék jelentése, mind a Közigazgatási Hivatal állásfoglalása megerősítette. Ezután érdekes kérdés, hogy miért tartottuk fenn egészen mostanáig ezt a jogsértő állapotot. Szerintem kizárólag azért, mert így el lehetett mondani rólam, hogy nincs iránymutatásom, nincs koncepcióm, hiszen nincsen Gazdasági Program. Ezt a "nem létező" gazdasági programot szavazta meg a testület a napokban. Mert ugye azt senki nem gondolja komolyan, hogy a gazdasági programok az égből potyognak alá, és nem kemény több hónapos vagy akár több éves körültekintő munka előzi meg létrejöttüket. A testület tagjai is tisztában vannak ezzel, ismerik ezeket a folyamatokat, mégis meghozták ezt az értelmetlen döntést az önfeloszlatásról. Az indoklásukban foglaltak pedig nélkülözik az észérveket, ellenérzéseken, és nem tényeken, inkább csúsztatásokon alapulnak.
Szerintem nem volt véletlen az időzítés. A település szempontjából lényeges projektek megvalósítása ugyanis most került reális közelségbe. Úgy tűnik, két éves megfeszített munkám sikerét most olyanok akarják learatni, akik eddig sokszor értelmetlen akadályokat gördítettek elé.
Bízom abban, hogy az engem nagy többségben megválasztó polgárok továbbra is úgy gondolják, és azt támogatják, hogy a négy évet végig kell vinnem - egy többségében támogató testülettel, amely számára mindennél előbbre való az itt élők közös akarata és érdeke. Ennek megerősítésére a mostani választáson lehetőség nyílik. Ígérem, hogy a jövőt meghatározó tennivalókat az eddigiek tanulságaként leszűröm. Ez az elmúlt két év azt a tapasztalatot is megadta, hogy nagymaros polgárainak többsége akar tenni a város érdekében. Köszönöm azoknak, akik kezdettől fogva az elképzeléseimet támogatták, partnerek voltak, és felismerték azt, hogy én Nagymaros érdekében akarok tenni. Kérem továbbra is a lakosság támogatását.

Tisztelettel:
Petrovics László

Az oldal tetejére


Áll a bál a nagymarosi kompnál

2008. 02. 13.

A Magyar Közlekedés szaklap mai számában olvashatjuk: Magyar Közlekedés A cikk PDF formátumban itt olvasható. Klikk ide!

Az oldal tetejére


Repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg...

2008. 01. 13.

Nagymaros uniós pénzből bünteti a révészt azaz Nagymaros az index.hu-n
  Nagymaroson elszúrták az uniós pénzből megépített főteret, aztán, hogy ne lógjon ki annyira a lóláb, lezárták a komphoz vezető utat. A révész érthetően dühös, a hatóságok magyar módra lassúak.
Önkényesen megszüntette a nagymarosi önkormányzat a dunai komphoz vezető utat. Az évtizedek óta működő forgalmi rendet két beton virágládával írták felül. Azóta folyamatos a feszültség a folyón átkelők, a révész, a lakók és az önkormányzat között.
A 2002-2006 közti ciklusban Nagymaros 250 millió forintnak megfelelő uniós támogatást nyert főtere rekonstrukciójához. A pénzt elköltötték, az egészet megtervező tájépítész szerint több szabálytalanság is történt, ezért ő ki is lépett a projektből.


Kecskés Tibor kert- és tájépítő mérnök szerint a gyakorlatban semmi sem úgy lett megvalósítva, ahogy ő kitalálta. Az önkormányzatnál a megkérdezése, beleegyezése nélkül átrajzolták a terveket. Szökőkút helyett szobor lett, süttői mészkő helyett zúzalékba ágyazott bazaltkocka, amit könnyen kifordíthatnak az autók, ezért a komphoz vezető személy- és teherautó forgalmat egyszerűen megszüntették. Kivették a táblákat és elterelték a forgalmat, mondván, ahol eddig kifelé jöttek csak az autók, most ott be is tudnak menni, a többi meg majd megoldódik magától. De nem oldódott meg.
A Dunakanyar kiemelt turisztikai célpontként eleve forgalmas terület, főként ünnepnapokon hatalmas a tömeg a Nagymarost Visegráddal összekötő kompnál. Sok évtizeden át rend volt. A révről lefelé jobbra lehetett kihajtani, a révre felhajtani szándékozók a mostani tér felől, balról közelítettek, és ha kellett vártak a sorukra, hely volt bőven.
2006 augusztus óta azonban áll a bál. A révről kis ívben kanyarodni képtelen nagy teherautók szembe találják magukat az oda terelt, révre várakozókkal, a mögöttük parkoló fagyizókkal, halsütőre várókkal, gyakoriak a veszekedések, sokan emiatt lemaradnak a kiszemelt járatról.
Nagymaroson az önkormányzat gyakorlatilag úgy alakított ki főteret az egyik állami útból, hogy szinte csak túracipőben lehet ott közlekedni. A számmal jelölt, állami közúthálózatba tartozó utat a földhivatal tévesen az önkormányzat nevére írta át, és amikor ezt az előző nagymarosi vezetés megtudta, megjött az étvágyuk és nagyobb főteret álmodtak a megengedettnél.
Nem kértek engedélyt a forgalom áthelyezésére a Magyar Közútkezelőtől, csak a kresztáblákat pakolták át a komp addigi kijáratához, ami így bejárat is lett. A tér felöli lejárót két beton virágládával lezárták.
Jung Vilmos, a révész érthetően dühös. A gyakorta kialakuló káoszért őt teszik felelőssé, pedig neki állítása szerint senki se szólt. Miután szembesült a kialakult helyzettel, panaszt tett az önkormányzatnál, levelezésbe kezdett a hatóságokkal, eddig hiába. Jungék pedig máris a pénztárcájukon tudják mérni a térrekonstrukció hatását, mert visszaesett a forgalmuk, több nagyfuvarozó, ha teheti, el is kerüli a kompot, vagy jelentős kedvezményeket csikar ki.

Petrovics László 2006-ban megválasztott polgármester az Indexnek azt nyilatkozta, hogy bár ő sem ért egyet ezzel a forgalomátalakítással, nem akarja különösebben bolygatni az ügyet.
"Ha most jövünk rá, hogy a tervezéssel vagy a kivitelezéssel probléma volt, akkor előfordulhat, hogy az unió visszavonja a támogatást. Nagymaros képtelen lenne 250 millió forintot visszafizetni. Megpróbáltuk a dolgot kompromisszummal megoldani. Pályáztunk és nyertünk négymillió forintot a révhez vezető út kiszélesítésére, de az ott lakók is tiltakoznak (nem tudnak behajtani a várakozó autóktól a saját udvarukba), és Jungék is beperelték az önkormányzatot" - magyarázta a polgármester, aki a helyzet védelmében megemlítette, hogy a településnek van olyan szakvélemény a kezében, amely szerint a tér és a jelen forgalmi rend a városka mikrokörnyezetének eleget tesz.
A komp-főtér tragikomédia azonban zárófejezetéhez közeledik, hisz Grécs Lászlót, a városfejlesztési bizottság elnökét megbízták egy ad hoc bizottság felállításával, amitől február végére várnak eredményt. Igazságügyi szakértőt rendelnek ki, akinek meg kell mondania: mi lett megrendelve, mi lett kivitelezve, no és persze, hogy mi lett kifizetve.

forrás index.hu
a cikk eredetiben itt olvasható

Az oldal tetejére


Nem csak beszélni, cselekedni kell!
Szerdán 10-kor a kompnál

2007. 12. 18.

 
December 19-én szerdán 10 órakor a rév-nél a sajtó munkatársai várják a nagymarosi lakosokat a belvárosban és a komp környékén kialakult forgalmi káosz és gyakran az ember épségét veszélyeztető helyzet miatt. Várják mindazokat, akik hajlandóak cselekedni és elmondják észrevételeiket.
Reméljük a városvezetés is képviselteti magát és végre másfél év után választ kapnak a nagymarosiak arra, hogy kiknek és miért jó ez
a káosz.
video a káoszról 1.
videó a káoszról 2.
 

Az oldal tetejére


Legyen a város lakói közt összefogás

2007. 12. 18.

Kedves Rita és Gábor!

 Örülök annak, hogy vannak még olyanok, akik foglalkoznak Nagymaros sorsával. Sajnos, az elmúlt években nem sokan tették meg ezt, sőt "Nagymaros érdeke" címszóval inkább csak kárt tettek minden tevékenységükkel.
Mindenki összefogásról beszél, persze csak beszél, tettekkel szinte még senki sem bizonyított. Miért van az, hogy csak a szemmel látható veszélynél tud Nagymaros összefogni (pl. árvíz) és mikor csak hallunk róla, hogy mekkora veszélyben van a város, senki még a fülebotját sem mozdítja?! Pedig ez az, ami igazán árt nekünk. Hiszen mindannyiunk jövőjéről van szó! Ezt kéne figyelembe venni és tettekkel bizonyítani. Suttogással nem megyünk semmire! 
 És akkor még nem esett szó a város vezetőségéről! Akik arra esküdtek fel, hogy minket polgárokat képviseljenek. Ehelyett egymás között civakodnak, nem szavaznak meg döntéseket, mert esetleg nem felel meg az ő oldalának érdekeivel. Nem ez lenne a megfelelő hozzáállás. Egy város vezetésében nem szabadna, hogy döntő legyen ki jobboldali, vagy ki baloldali, vagy az, hogy ki melyik polgármesterrel szimpatizál jobban (régi-új). Itt nincsenek oldalak és nincs személyi kultusz sem! Itt csak a város van és annak érdekei, ami ráadásul a saját érdekeik is, hiszen Ők is nagymarosiak! Miért kell tönkretenni ezt nekik? És hogy legyen a város lakói közt összefogás, ha az, az állítólagos vezetőinkben sincs meg?
 Elnézést, hogy Önöket traktálom ezzel, de ezek a kérdések is foglalkoztatnak.
 Köszönöm munkájukat és kívánok további sikereket a honlap szerkesztésében!

(név és cím a szerkesztőségben)

Az oldal tetejére


Tartsunk össze magyarok, emberek!

2007. 12. 18.


 Vannak olyan csoportok, akiknek az az érdekük, hogy megosszák az embereket, félelemben tartsák őket. Így könnyen lehet irányítani ,,bárkit,, aki nem használja a mentális erejét, gondolkodását! Tudom ezt, hiszem ezt, mert megtapasztaltam, olvasok róla, tanulok, fejlesztem magam. Észrevettem magamon is, hogy hogyan működik a legtöbb ember. Leül a tv elé, kapcsolgatja ide-oda, egyre több csatorna van, nem tudja eldönteni, hogy mi az igaz, mi a hamis.
Miért?? Azért, mert olyan oktatási rendszert hoznak létre, hogy az emberek ne nagyon gondolkodjanak. Sok bemagolni való van, a gyerekeket, fiatalokat nem kényszerítik rá, nem nagyon adnak olyan feladatokat, hogy a mentális erejüket fejleszthessék. Azért tartunk itt ahol tartunk. Szomorú igazság ez, de meg lehet változtatni az életünket, csak CSELEKEDNÜNK kell, nem egy helyben állni. Tudom jól, hogy mit írok, mert magamon tapasztaltam meg a dolgokat. Nem megyek a mélyére, de a lényeg ez, amit leírtam.
Édesanyám tanár  több, mint 30 éve, és látom rajta, hallom tőle is, hogy milyenek a ,,mai" gyerekek. Megérzem magamon, hogy hogyan hatnak anyámra a gyerekek. Az ember hazaviszi magával, ami a munkahelyen történik és máson vezeti le a feszültségét.
Én sem voltam egyszerű gyerek, csintalankodtam, de ami most történik, olyannal nem találkoztam régen, mi ilyen hasonló pofátlan dolgokat nem tettünk.
Szomorú, hogy az értelmesebb fiataloknak és természetesen sok fiatalnak azon kell gondolkodniuk, hogy melyik nyugati országokba menjenek dolgozni, mert egyszerű munkával, olyan fizetést kaphatnak, ami itthon egy felső vezető keres.

Az egyik ismerősöm, pl. azért nem áll szóba a másikkal, mert tudja, hogy milyen pártra szavaz!Nevetséges!!!Szomorú!!!
 Nem egymást kell szidni, hanem először meghallgatni a másik fél véleményét, és megpróbálni közös nevezőre jutni!
Ne előítéletekkel viszonyuljunk egymáshoz, hanem szeretettel, egymás iránti tisztelettel, megértéssel. Az ország, a társadalom csak akkor tud előre jutni, ha az egyének változnak, fejlesztik magukat szellemileg.

Minden Jót! Köszönöm a lehetőséget, hogy írhattam, elmondhattam a véleményem.:)
Erdei Péter

Az oldal tetejére


Kibújt a szög a zsákból

2007. 12. 06.

 Hihetetlen!
A település működtetésének javítása érdekében az egyik képviselő azzal a javaslattal élt, hogy Nagymarost utcánként osszák fel régiókra, és minden régió tartozzon 1-1 képviselőhöz. Így például, ha a Diófa utca lakóinak bármiféle észrevétele van, akkor mindenki tudja, ki az a képviselő, aki képviseli a Diófa utcában lakók érdekeit, azaz kihez kell fordulniuk problémáikkal. Ez a szisztéma Kismaroson nagyon jól működik. (Kattintson ide, hogy lássa!) A képviselők pár kivétellel azonnal elutasították a javaslatot, még a szavazás stádiumába sem jutott el az ötlet. Mindenki jól emlékszik, a választások során mindegyik képviselő azzal kampányolt, hogy "Nagymarosért".
Mi a helyzet képviselők? Senkinek sem kell Nagymaros?
Tüzes Víz alias Janovics Tibor A javaslat legnagyobb ellenlábasa Janovics Tibor, mint "kivágható" alpolgármester.

Az oldal tetejére


Akiről életében utcát neveznek el

2007. 10. 24.

Edöcsény A. zsákutca A felvétel 2007. 10. 19. 08:57-kor készült. A nagyításhoz kattints ide!
 Október 19-én reggel a Polgármester Úr hívta fel figyelmünket arra, hogy a Pállya Celesztin utca új nevet kapott. Szeretnénk megkérni a Tisztelt Ötletgazdát és kivitelező(ke)t, hogy közterület elnevezés ill. névváltoztatás esetén forduljon Nagymaros Város Önkormányzatának Ügyrendi Bizottságához, mely javaslatát remélhetőleg pozitívan fogja elbírálni és a képviselő testület elé terjeszti. Annál is inkább mivel " Szeptember 24-én a testület 9:2 arányban az Ügyrendi Bizottságba Edöcsény Andrást ... megszavazta" (forrás: Nagymaros 2007. október 2. old.)

Az oldal tetejére


Grécs László képviselő úr nyílt levele Edöcsény Andráshoz

2007. 10. 13.

Kedves András!

Eddig is csodáltam a briliáns csúsztatásaidat, az általad vélt igazságok valóságként való beállítását.
Mivel a maros.atw.hu internetes honlapon rám is hivatkozol, így megpróbálom a csúsztatásaidat a helyére tenni.

Leveled
"4. Szervezeti és Működési Szabályzat" részben leírtakkal szemben én így láttam:
- Az előző testületen ügyesen keresztül vitted az SZMSZ azon pontjainak a módosítását, mely a polgármester önálló döntési szabadságát növelte, megerősítette. Az sem zavart a változtatásnál, hogy a törvény mit szabályozott, gondolok, pl. a könyvvizsgáló kinevezése kinek a hatáskörébe tartozott. 2007-es évi előterjesztésednél egyik hivatkozásod az volt, hogy "részben a gyakorlati tapasztalatok" indokolják a SZMSZ módosításának a szükségességét, természetesen más szempontok előtérbe helyezésével történtek a változtatások.

"7. Fő tér alsó szakasza" című fejezetben leírtakhoz:
Valóban nem volt testületi döntés a Fő tér alsó szakaszának elgyengítésére. Valóban nem derült ki, hogy kinek az utasítására lett megváltoztatva az érvényes építési engedély az eredeti építésztervező nevével visszaélve, de bízom benne, hogy előbb utóbb ez is kiderül és a többi projekteknél ilyesmi többé, nem fordul elő.

"12. Üdülőövezeti ingatlan belterületi lakóházzá nyilvánítása" cím alatt írt tényekhez.
Tény, hogy valóban belterületen vásároltál telket. Te is nagyon jól tudod, vagy tudnod kellett volna hogy a belterületen belül három övezet található - lakó, vegyes és üdülő - és a Te általad vásárolt telek üdülőövezeti területen volt, amire volt érvényes szabályozási terv, mindenki számára nyilvános hozzáférhetőséggel. Előírás erre az övezetre azóta sem változott meg, továbbra is 15%-os beépíthetőséget engedélyez így lehetséges, hogy családi ház nagyságú épületek épültek, épülnek, melyet állandó lakhelyül használnak a tulajdonosai, de ezeknek az ingatlanoknak a jogi helyzete nem azonos a belterületi vegyes és lakóövezeti házakéval, így a kedvezmények sem igényelhetők.

András! A június 14-én képviselőknek küldött e-mailben megfogalmazott "vannak a testületben is, akik vinnének, amit csak bírnak"  rágalmazásnak is beillő megjegyzésedre többszöri felkérésre sem adtál kielégítő választ.
Ennek és a hasonló állításaidnak, megjegyzéseidnek a négy éves munkád az alapja? 

  Grécs László
képviselő társad 

Az oldal tetejére


"Vagy magad mellé állítasz -
vagy az ellenségeddé teszel."

2007. 09. 27.

 Az alább olvasható emailt szeretném megosztani az olvasókkal, különös tekintettel azokra a nagymarosi választópolgárokra, akik 2002-ben és 2006-ban is Edöcsény Andrásra szavaztak...
A hataloméhes képviselőnk ilyen stílust és hangnemet enged meg magának a Polgármesterrel és képviselő társaival szemben! Milyen lehet egy négyszemközti "megkörnyékezés"?

Bedő István
képviselő  

email

Az email pdf formátumban itt olvasható pdf_button


És végül egy idézet Edöcsény Andrástól:

 "Engedelmeskedjél ilyen szabad lélekkel és vidáman, ne csak cserkészvezetőidnek, hanem minden feljebbvalódnak, szüleidnek, tanáraidnak, munkaadódnak akkor is, amikor az nincsen ínyedre."
Edöcsény András: Az Őrsvezető, 105. old., Márton Áron Kiadóhivatal, Budapest 1990

Az oldal tetejére


Marosi Virágkarnevál

2007. 09. 18.

parlagfű Nagymaros újság 2007. szeptember

 Az elmúlt időszakban többször hívta fel az önkormányzat a lakosság figyelmét a parlagfű irtásra, ill. ennek elmulasztása esetén a lehetséges szankciókra (értsd: pénzbírság).  Kissé körbenéztünk a polgármesteri hivatal háza táján, jelesül a Duna parton és az új játszótér környékén!

parlagfű parlagfű
parlagfű parlagfű

A parlagfű jellemzői és az ellene való védekezés lehetőségei pdf formátumban itt olvasható!
"A jogszabályi rendelkezés alapján a jegyző június 30-át követően, a parlagfű virágzásától, illetve a virágbimbó kialakulásától függetlenül köteles hatósági eljárást kezdeni azon földhasználókkal szemben, akik elmulasztották a parlagfű elleni védekezési kötelezettségüket teljesíteni."

kapcsolódó linkek:
Földhivatalok a parlagfű ellen
Parlagfűmentes Magyarországért

 

Az oldal tetejére


Közöny

2007. 08. 13.

 Na, nem Albert Camus világhíres regénye, sokkal maibb és irritálóbb... Azoknak a magatartásoknak a gyűjtőneve, ahogyan elhatárolódunk az - úgymond - nem ránk tartozó dolgoktól.
Nem szeretnék kioktatást kapni, hogy asszongya: "Ez nem magyar probléma, világjelenség." Meg, hogy "régen is volt." Visszakérdezek. És, ha igen, attól nekünk jobb?! Tényleg így van ez bárhol?!

Két példa:
Az egyik. Valamelyik utcánkban lovakat tart egy hazánkfia - hobby célból. "Elfelejt" erről egyeztetni a szomszédokkal. Az illat, a legyek stb. egyre elviselhetetlenebb. Számtalan bejelentés történik. A szakhatósági vélemények egybehangzóak: minden a legnagyobb rendben van! Négy év és egy igen energikus ember kell, mire az egészet kiebrudalják.
A másik. Megkotorják a révátkelőt. A part mentén egy olyan szakasz jön létre, ahol a 20 cm vízmélység ugrásszerűen 2 méterre mélyül, mindez olyan helyen, ahol naponta tucatnyi kisgyermek pecázik. Sehol egy veszélyt jelző tábla! Néhány köztisztviselői vélemény: "Ez KÖVIZIG ügy. Maroson nincs kijelölt szabadstrand, ne menjen oda a gyerek stb...
"A példák még hosszasan sorolhatóak. A lényeg: ezen változtatni kell, bármennyire nehéz is. Mindenek előtt azoktól követelhető más szemlélet, akiknek egész egyszerűen kötelessége, hogy másként gondolkodjanak.

                                                                                                               Győrffy Ernő

Az oldal tetejére


A polgárőrség nehéz helyzete

2007. 08. 13.

Kedves N.N.!

Azért írom ezt a rövidítést, mert bátor hangvételű levele végén nem találom a nevét. Az elhíresült bridzspartiról van szó: az egyik mondatára szeretnék válaszolni: "egyes forrásokból tudom, hogy a polgárőrség is ott volt - távolról... valahogy így szól a mondat. Megkérdezném: tudja-e Ön, hogy mire jogosultak a polgárőrök? És mire kaptak felkészítést? Azt tehetjük, hogy járőrszolgálatot tartunk, hogy a betörők ne látogassák meg többek között Önt sem. Ha szokatlan dolgot észlelünk, értesítjük a rendőrséget. Vagy a közlekedési káoszt valamennyire csökkentjük a részvételünkkel. A felkészítésünk pedig: zéró. Ön úgy gondolja, hogy egy szál mobiltelefonnal, vagy egy papírzsebkendővel odamegyünk a magukból kivetkőzött - mindenki tudja, hogy kikhez - , a megvadult, fölpörgött alakokhoz? Annyi a dolgunk, hogy a rendőröket értesítsük, akik erre kiképezve, mindenféle eszközzel felszerelve beavatkozhatnak. Kár a hangulatot ilyen irányba elterelni! Azért a végén még megkérdezném, hogy Ön hány órát töltött kint a tűző napon, vagy éppen éjszaka, SZOLGÁLATOT teljesítve? Egy fillér ellenszolgáltatás nélkül...! Ha kíváncsi rá, összeszámolom, hogy a polgárőrség megalakulása óta hány száz órát töltöttem kint, míg Ön esetleg a másik oldalára fordult a pihe-puha ágyában, vagy kellemesen hűsölt a szobájában. Néhány jó szóért, és azért a jó érzésért, hogy én tettem valamit ezért a szegény kis faluért, az itt lakó emberekért.
És a végén aláírom a levelemet: Szimon Attiláné polgárőr

 

Kedves Ági!

Mivel N.N.-ként megszólítottál, illik válaszolnom.

A honlapon megjelenő gondolatok aláírva jelennek meg. Ahol nem látható aláírás, az a sajtótörvény értelmében szerkesztőségi írás ( Flamich-Konkoly).

Bár semmiféle rendfenntartó képzésünk nincs nekünk sem, a férjem odament a randalírozókhoz. Azoknak a bridzselni kívánó néniknek és a kártyaverseny szervezőjének sincs semmiféle képzésük, akik már könyörögtek a csendért az "uraknak". Majd miután szép szóval nem értünk el semmit, kihívtam a rendőröket. A randalírozás 15 órakor kezdődött, 16.30-kor telefonáltam, 10 perc múlva már itt is voltak a Mátyás király kocsmánál. Miután este 19.30-kor még mindig változatlan volt a helyzet, felhívtuk a polgármestert. Majd 21.00 óráig ment a dáridó.
Kellemes szombat délutáni pihenés volt az összes belvárosi lakónak, az itt sétáló turistáknak és maradandó emlék a kártyaverseny résztvevőinek!

Köszönjük leveledet és várjuk továbbra is észrevételedet a problémák megoldására is.

Üdvözlettel:
Konkoly Rita (Szerkesztő), az esemény egyik tanúja, elszenvedője és cselekvője

Az oldal tetejére


Nagymaros és idegenforgalma (?)

2007. 07. 29.

 A 2006. évi önkormányzati választások kampányában többször elhangzott, hogy a városunk fejlődése részben az idegenforgalom fellendítésével is biztosítható. Az idegenforgalom fellendülésével még több lehetőséget kaphatnak a helyi vállalkozók, lakosok. Nagyra törő tervek hangzottak el Hegyestetői felvonóról, a termálvíz kihasználásáról.
Ezzel szemben a meglévő idegenforgalmi nevezetességeink is inkább vendégriogatóak, mint csábítóak.
Csak egy pár példa, hogy miért gondolom így:

  1. Kerékpárút A kerékpárút egész Nagymarost átszeli a Duna mentén. Igen ám, de aki ott közlekedik katasztrofális helyzettel találkozhat. Az utat sok helyütt benőtte a gaz, a csalán. Néhol egy kerékpár sem fér el az úton anélkül, hogy ne csípje meg a turistát csalán, ne karcolják össze az ágak, elszáradt növények szárai. Legkritikusabb helyzet a focipálya és a motorcsónak kikötő közötti szakaszon van.

    Kerékpárút   Kerékpárút

    Kerékpárút

    Többször kerékpároztam a gyerekeimmel és a feleségemmel ezen az útvonalon és nem kis manőverező készséget igényel az útakadályok kikerülése. Jellemző eset, hogy az egyik hétvégén német nyugdíjas kerékpáros csapat érkezett Kismaros felöl. Megpihentek és az elhanyagoltságról beszéltek és rögtön másik útvonal tervezésébe kezdtek, csak ne kelljen újra átvágniuk ezen a szakaszon. Másik kritikus pont a komp előtti szakasz, hiszen itt keresztezi a kerékpárutat az átmenő forgalom. Sok esetben nem lehet felhajtani a Duna-partról, mert szabálytalanul parkoló autók akadályozzák a közlekedést. Ha mégis átjutunk, rögtön életveszélyes helyzetek adódnak. Gyakran a 12-es főút felől nagy sebességgel jönnek le gépjárművek, figyelmen kívül hagyva a kerékpárosokat és a kerékpár utat. A helyzet a hajóállomás környékén sem jobb, hiszen sokszor ott sem lehet továbbhaladni a parkoló autóktól.
  2. Kálvária Minap a gyerekekkel elhatároztuk, hogy felsétálunk a kálváriára. Legutóbb húsvétkor jártunk arra, akkor egy kellemes séta volt. Most szinte közlekedni nem lehet a derékig érő gaztól, mely a lépcsők között és a gyalogúton tör fel a beton között. Néhol már magasabb, mint egy négyéves gyerek. Természetesen a kivilágítás is hiányzik, a stációkat megint nem világítja meg semmi, csak a hold meg a nap sugara. Nagyobb kört téve a Fehér-hegy felé konténerek mellé ledobott szeméthalmok mellett vezet el az út.
  3. Klikk ide a nogyobb képhez!Klikk ide a nogyobb képhez!

    Klikk ide a nogyobb képhez!Klikk ide a nogyobb képhez!

  4. Dunapart Hát itt is van bőven tennivaló. Kerékpározás, vagy séta közben nagyon jól látható milyen elhanyagolt a Duna-partunk. Tele van szeméttel, üvegtörmelékkel. A mostani rekkenő hőségben nagyon sokan mentek le a partra, ilyen körülmények közé, de sokaknak más lehetősége nem lévén el kell fogadják(?) ezt az állapotot és retteghetnek azért, hogy ne történjék baj.
  5. Misztrál Fesztivál Az idei évben is nagyon jó programot állítottak össze a szervezők. De miért nem lehet kijelölni a településünkön parkolókat - mint ahogy Vác városa teszi a Váci vigalom ideje alatt -  az autóval érkező vendégeknek, hogy ne a Fő téren és csatlakozó utcákban, illetve a főúton alakuljanak ki kaotikus állapotok a szabálytalan parkolás miatt. Tudomásom szerint önkormányzatunk anyagilag is támogatta a fesztivál megrendezését. Ha így volt, akkor a helyi lakosok miért nem juthattak kedvezményes belépőkhöz, mint a nagycsaládosok és mások. Nem hiszem, hogy városunkban nagyon sok nagycsaládos élne, akik ki tudták használni a kedvezményeket.

 Összefoglalva: Úgy gondolom, minimális ráfordítással, közhasznú munkások bevonásával a fent jelzett turisztikai látványosságainkat vonzóvá lehetne tenni. Azonban jelen állapotukban csak elriasztják az elvétve idelátogató turistákat. Nem hiszem, hogy a jelenlegi helyzetben az önkormányzat ekkora luxust megengedhetne magának. Választott képviselőink és tisztségviselőink példát mutatva lakossági összefogást szervezhetnének e területek vonzóbbá, tisztábbá, ápoltabbá tételére. Biztosan megoldható, hiszen a kampány idején volt erre példa, nem is egy.
Húsz éve szervezek fesztiválokat, kerületi nagyrendezvényeket, városnapokat. Tapasztalatból tudom, hogy egy rendezvény sikere érdekében először a közvetlenül érintett lakosságot, környezetet kell megnyerni az ügy támogatására. Ha a Misztrál fesztivált vonzóbbá tennék a helyiek számára, azzal látogatottságot lehetne növelni és még több vendéget fogadhatnánk településünkön túlról is.
Az előző és a jelenlegi polgármesternek is felajánlottam segítségemet, kapcsolatrendszeremet rendezvények szervezésében, de eddig semmivel nem járulhattam hozzá a rendezvényekhez. Pedig szakmabeliként látom a problémákat, a fejlesztési lehetőségeket. És talán nem utolsó sorban objektívebben tudom megítélni a dolgokat, mint akik valamilyen függőségben vannak önkormányzatunktól.

Nagymaros, 2007. július 27.

Német Imre

Az oldal tetejére


Felszabdalt kerékpárút

2007. 07. 19.

Tisztelt Szerkesztőség!

 Érdeklődni szeretnék, vajon ki és mikor fog végre tenni valamit azért, hogy 2006-os árvíz elleni védekezés miatt felszabdalt kerékpárutat ismét használhatóvá tegyék? Már rengeteg ideiglenes megoldással találkoztam, homokkal, kaviccsal, fűvel szórták be, de sajnos egyik sem eredményes. Már egész szép nyomvonalak láthatók, ki hogyan próbálja kikerülni. Én a forgalommal ellentéstesen az úttestet választom, mert ott csak két fekvőrendőrt kell kikerülni, a kerékpárúton viszont szinte utcánként egy "gödör" található.

Klikk ide a nogyobb képhez!Klikk ide a nogyobb képhez!

Miért kell szabálytalanul közlekednem, ha nem akarom a testi épségemet kockáztatni? Ez sem a kerékpárosoknak, sem a babakocsis anyukáknak nem jó.
Erről jut eszembe: nem lehetne a kerékpárosok mellett egy gyalogos sávot, pl. járdát kialakítani? Elég nehéz kerülgetni a gyalogosokat, a gyalogosoknak, pedig elég kellemetlen, ha félreállnak a fűbe... Sorolhatnám tovább. Az eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy az út melett a járdán nem lehet közlekedni, pontosabban sétálni kisgyerekkel, babakocsival, mert magas a járda, ha a kisgyerek kismotorral, vagy bicajjal megy akkor minden egyes alkalommal a szülőnek kell le és feltenni a járdára pl a kismotort, mert a magas szegély miatt nem tudja a kicsi felemelni?

Ezért lenne nagy szükség a kerékpárút rendbehozatalára, és egy járdára a sétálóknak.

Név és cím a szerkesztőségben

Az oldal tetejére


Városképformáló hirdetőtáblák

2007. 07. 15.

Pár héttel ezelőtt pár lelkes asszony az Anna klub képviseletében nem tűrve tovább a csúf, agyonragasztott, cafatokban lógó hirdetésekkel ékeskedő nagymarosi hirdetőtáblák látványát úgy döntött, hogy a tettek mezejére lép.

Klikk ide a nogyobb képhez!

 Több órán keresztül sikálták a Fő téren lévő táblát. Kemény munka volt. Ha egy embernek kellett volna elvégezni 8 órába tellett volna. A táblákat megszabadították cafrangos ruháiktól, azonban ez csak fél megoldás volt, ugyanis a tábla anyaga szuperkeménységű OSB lap, melybe ember legyen a talpán, aki bele tud nyomni egy rajzszöget is!

Klikk ide a nogyobb képhez!

 A pár év tapasztalata és sokmindenki próbálkozása bebizonyította, ez az anyag alkalmatlan erre a célra. Hogy a hősies munka ne vesszen kárba, elindult a szaktanácskérés (TÜZÉP, lapszabászat, ügyes kezű férfiak), mi módon lehetne a teljesen használhatatlan táblákból teljesen használhatót varázsolni. A megoldás egyszerű és nem kerül annyiba, mint új táblákat csináltatni: a meglévők OSB felületét taposó hajópadlóval kell beboríttatni. Ez táblánként kb. 5000 Ft. A választ már tudjuk, állítólag "erre nincs pénz, és nem is ez a legfontosabb". Talán majd egy civil szervezet ezt is megoldja?

Eltelt pár hét, nézzük a városképformáló hirdetőtáblákat!

Klikk ide a nogyobb képhez!

Az oldal tetejére


Zárszó után

Tisztelt Olvasó!

A honlapunkon hetek óta olvasható Felhívás lakossági fórumra c. észrevétel gyűjteményt eljuttattuk a Nagymaros c. önkormányzati havi lapon keresztül a városvezetéshez. Az újság májusi számában  Petrovics László polgármester úrral közölt interjú után "A zárszó után még néhány kérdés" c. néhány kérdésre valóban született reagálás. Reménykedtük abban, hogy - bár csak a kérdések felére kaptunk választ - az  illetékesek veszik a fáradtságot és pár, valóban a lakosság tájékoztatását szolgáló sorral megtisztelik az Őket megválasztókat ill. a nagymarosiakat. A válaszok hányavetisége nem ezt tükrözi.

 

Tisztelt Polgármester úr! Tisztelt Városszolgák!

 

Ezúton ismételten GONDOLKODÁSRA szólítjuk fel a válaszadót, válaszadókat!

Honlapunk alapgondolata:  

Ne kiabálj!
Ne acsarkodj!
Ne háborúzz - Gondolkodj!

Ennek jegyében kérem, tekintsék át milyen válaszokkal állítottak ki Önnön magukról bizonyítványt. Higgyék el, ez az erőből való megnyilvánulásuk nem vezet sehova. Túl sok erőt emészt fel és eltompítja az agyat.

Mivel NINCS lakossági fórum és az elmúlt 10 hónapban nem is volt, ezért kénytelenek vagyunk ezen a módon hangot adni gondolatainknak, észrevételeinknek. Nem győzzük hangsúlyozni, amit Önök ezeken az oldalakon olvasnak nem a fantázia szüleményei- ezek a dolgok foglalkoztatják a marosiakat és a nyaralókat is.
Egyre többen felismerik a városszolgák közül, hogy honlapunkkal egy EGYÜTT-GONDOLKODÁST szeretnénk elérni. A nagymarosi lakosok és az itt nyaralók, az un. "üdülők" nem ellenségei a hivatalnak, hanem a "munkaadói". Ebben a szellemben tessék szíves lenni TOVÁBB GONDOLNI a dolgokat.

Nézzük apránként:

1. Miért nem lett Nagymaros önálló kistérség?
Válasz: Jelenleg a váci kistérséghez tartozunk. Az önálló kistérség alakításával a testület 2003 tavaszán bízta meg a polgármestert. Ezt a megbízatást a mostani testület megerősítette. Idén március 31-ig volt lehetőség ebben a ciklusban a már meglévő kistérségek átalakítására. Sok feltétel és a törvényi szabályozás ellentmondott az önálló kistérség kialakításának, de a lobbyerő és a személyes kapcsolatok révén mégis volt erre még remény. A megbízatást igyekeztem teljesíteni, a környékbeli polgármesterekkel felvettem a kapcsolatot, és hivatalosan kértem, hogy testületeikkel hozzák meg a szükséges döntést. Volt remény, hiszen közülük több kolléga úgy látja, hogy közös törekvéseink, és problémáink miatt célszerű lenne megvalósítani ezt. Sajnos a testületek másképp döntöttek, tehát ezek a remények egyelőre szertefoszlottak. Volt lehetőség még a szobi kistérséghez csatlakozni, de a testület halvány többséggel a jelenlegi mellett döntött.

Az önálló kistérség lehetősége:  a válaszból kiderül, hogy 2003-ban lett volna lehetőség arra, hogy Nagymaros kiugorjon és vezető szerephez jusson a kistérségben. Miért lett volna erre szükség? Utalunk egy 2002-ben megjelent, remélhetőleg egy Önök által is ismert tanulmányra.    

    
 
 
Információink szerint nagyon komoly háttérmunka folyt február hónapban a hivatalban azért, hogy az önálló kistérség megalakulhasson. Tudomásunk szerint Petrovics László polgármester úr elkésett a sorsdöntő megbeszélésről, így gyakorlatilag dugába döntötte a lehetőséget. Nem tudjuk, valóban ezen múlott-e. Lehet, hogy nem. Lehet, hogy az előző testület és az előző polgármester, Edöcsény András nem ismerte ezt a tanulmányt, ami leírja, hogy MUSZÁLY önálló működési egységként léteznie a Dunakanyar településeinek. Vagy csak felülbírálta? Csak a jó döntésnek van gazdája, a rossz döntés mindig kollektíven születik meg. Így nem lesz gazdája soha.

2. Az önállóság feladásával jár az ÖNO megszüntetése, az építéshatóság és az okmányiroda felszámolása?
Válasz: Ez butaság! Az ÖNO megszüntetéséről szó sincs, miután kötelező feladatellátásról van szó nem is lehet. Az okmányirodával kapcsolatosan még semmilyen döntés nincs, tehát marad. Április végén törvénymódosítással eldőlt, hogy az építési hatóság is marad Nagymaroson. Hol fogjuk intézni ügyeinket? Továbbra is itthon!

Az önállóság feladásával jár... a válaszadó azt írja, hogy a kérdésfelvetés butaság. Biztos? Akkor miért kellett törvénymódosítás? Tisztelt válaszoló! A gondolkodás jegyében tessék szíves lenni még egyszer átgondolni ezt a választ! Azon kívül, hogy a választóit lebutaságozza, megerősíti, hogy egy butaságról született törvénymódosítás? Ugye milyen rossz érzés ilyen zagyvaságot olvasni?

3. Mi a helyzet a pályázatokkal?
Válasz: A pályázatokkal már megbízott pályázatíró cég foglalkozik, és remélhetőleg sokat fog nyerni!

Kérjük szépen ezt a semmit mondó választ kifejteni! Milyen céllal pályáztak, kikhez nyújtottak be pályázat, milyen összegekről van szó, milyen lehetőségek nyílnak meg a település előtt? Lehet, hogy hihetetlen, de sokakat érdekelnek ezek dolgok. Az októberi választások után a település tele volt reménnyel, várakozással, végre ismét lendületben voltak az emberek. Felelősségteljesen gondolkodva belátható, hogy azt az erőt bűn (volt) aprópénzre váltani.

4. Miért volt szükség a szervezeti és működési szabályzat módosítására? Korlátozni kellett a polgármesteri hatáskört?

Válasz: Volt néhány olyan elem, amin kellett, és néhány, amin volt értelme változtatni. Erről kérdezzék meg az előterjesztőt!

Megkérdeztük az egész képviselő testületet, hisz eljuttattuk az újságon és a honlapon keresztül minden városszolgához az összegyűjtött kérdéseket. Nem értjük a válaszadó válaszát! " Kérdezzük meg az előterjesztőt! " Ezek szerint képviselők semmit sem tudnak a lakosság problémáiról? Vagy a válaszadó nem a saját hatáskörében válaszol? Egyszerűen érthetetlen az egész hozzáállás a dolgokhoz! "Előterjesztő" nevű képviselőt egyébként sem ismerünk. Miért nem lehet nevén nevezni a dolgokat, és nevén nevezni az un. előterjesztőt?

 6. Mi lesz az un. Bormúzeum sorsa? Azon kívül, hogy a lefolyórendszere mintha nem is lenne és már rohad a befolyó esővíztól a kapuja. Ilyen gazdag város Nagymaros?

Válasz: Testületi döntés kérdése, de várhatóan civil szervezet kezelésébe kerül. Sajnos nem az!

Először rohadjon szét az egész, aztán majd valamelyik civil szervezet újra sok-sok pénzből hozza rendbe?  Felelősségteljes GONDOLKODÁSSAL ilyen választ nem szabad leírni. Ez a válasz tükrözi, hogy Nagymarosnak NINCS GAZDÁJA!
Bormúzeum? Képzőművészeti kiállítóhely a PHARE 2002-2003 "INTEGRÁLT HELYI FEJLESZTÉSI AKCIÓK ÖSZTÖNZÉSE" c. program szerint.     Itt olvasható!  

forrás:VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság

7. Mikor lesz városunknak olyan művelődési háza, mint Kismarosnak?

Válasz: Pályázat és önrész kérdése, de az egész város szempontjából szerintem nem ez a legfontosabb feladat.

Szintén a gondolkodás jegyében, gondoljuk együtt újra válaszát!. Valószínűleg vannak ennél sokkal fontosabb megoldásra váró problémák. Pl.: ráér-e a közmunkás kitakarítani a "Bormúzeum" lejáratát, hogy az ne rohadjon szét, ha már egyszer elkészült? Láthatóan a városvezetésnek ez a csekélység is már a megoldhatatlan problémák közé tartozik. Hát még egy művelődési ház! És most GONDOLKOZZUNK ismét! Maroson nincs ipar, nincs mezőgazdaság, nincs strand, nincs vendégcsalogató Duna part. Azonban várjuk a  település fellendülését pl. a turistáktól és az idegenforgalomtól. Mivel lehet idecsalogatni őket? Hát nem az állomás körül és a település egyes részein uralkodó mocsokkal, törött padokkal, órákig autókból ordító artikulálatlan zenei üvöltéssel, hanem pl. a KULTÚRÁVAL! Egy szép kultúrházban lehet esküvőket, osztálytalálkozókat, un. kulturális eseményeket pl. színházi előadásokat, gyermekmatinékat tartani. Egy kultúrált kultúrház vonzaná az embereket. A maglódi új művelődési háznak, tudjuk nem ez a legfontosabb, színházterme épült. Vagy csak ott fontos? A gondolkodás jegyében Nagymarost a kultúrára kell (újra) építeni. Sajnálatos dolog, hogy ez a válaszadóknak nem fontos. (A kultúra része a kosz, a szemét, az ordító zene, a kókadó virágok stb is. Csak negatív előjellel. És ez NEM pénz kérdése.)

8. Mi lesz a városi buszjárattal?

Válasz: Megszűnése nem véletlen. Egy korábbi számban megjelent, hogy közel 400 ezer forint kiadás mellett csak 40 ezer forint a reális bevétel. A kérdező üzemeltetné?

Válasza döbbenetes! Többször jelezték a település lakói a polgármester úrnak, hogy a buszjáraton gyakorlatilag nem adtak jegyet az ott utazóknak. Honnan lehet tudni mennyi volt a VALÓDI bevétele a buszjáratnak? A kérdésére, hogy a kérdező üzemeltetné-e, javasoljuk, hogy a Polgármester úr és a képviselők járjanak többet a választópolgárok között, beszéljenek többet a lakosokkal, és kérdezzék meg a 70 éves Margit nénit, a 76 éves Feri bácsit, 8 éves iskolás kislányt, hogy Ő üzemeltetné-e, ugyanis ŐK a kérdezők. Ismételten! Tessék szíves lenni GONDOLKODNI! A cinizmusnak nem itt van a helye.

9. Meddig kell még botladozni a járdákon? Lesz valaha tisztességes burkolat a Rákóczi úton?
Válasz: Mindkét kérdésre ugyanaz a válasz. Amíg ilyen anyagi helyzetben vagyunk, addig csakis pályázat útján juthatunk forrásokhoz, melyeknek mindig van önrésze is. Pályázni fogunk, tehát remélhetőleg lesz! Ugyanez vonatkozik a F ehér hegyre és a többi felújítandó utcára is. Az önrészt pedig elő kell teremteni, amihez sok minden kell, de legfőképpen türelem. Ezt kérem mindazoktól, akik várják a megoldást. Dolgozunk rajta, de varázsolni nem tudunk.

Többször jeleztük Polgármester úrnak, hogy sokan vannak a településen, akik társadalmi munkában javítanák az utakat, a hegyre vezető lépcsőket stb. Javaslataink süket fülekre találtak, pedig tudjuk, hogy a dolog működik: tavaly a választási kampánya során egyszerű SMS értesítésekkel pár nap alatt közel 40 marosi jött és takarított. Ezek a takarítások is elmaradtak. Miért? Sokszor nem pénzre, hanem észre van szükség. Jó példa többek között, hogy a Kiss János soron a lakosok, saját autóik megkímélése érdekében is nekiálltak a kátyúkat eltüntetni. A Kacsaligetben fiatal házaspár nyírja a füvet, mert már nem tudják elnézni, hogy néz ki a játszótér. És sorolhatnánk. Ismételten állíthatjuk, NINCS NAGYMAROSNAK GAZDÁJA! Tenni akaró lakosok vannak, de hol a karmester?

11. A Fő tér alsó szakaszán, a tudatosan meggyengített útburkolati részre milyen ÚJ árvízvédelmi tervet dolgoztak ki?

Válasz: A Fő tér alsó szakaszát tudomásom szerint sosem védte Nagymaros. Ettől függetlenül az árvízvédelmi tervezési folyamat

már megkezdődött, és megfelelő információ birtokában tájékoztatni fogjuk a lakosságot.

Bár gát nincs  a Fő tér alsó szakaszán, a válaszadó ezt valóban jól látja, azonban ez nem jelenti azt, ne legyen árvízvédelmi terv. Az útburkolatot az előző testület tudatosan elgyengítette. Ennek tekintetében kérdeztük, hogy LESZ-E ÚJ TERV az új gyenge útfelülethez. Gyakorlatiasabban: hogyan fog ráhajtani a területre szükség esetén egy nagysúlyú speciális jármű, ha egy teherautót nem lehet ráengedni? Remélem, így érthetőbbé vált a probléma. Nem történt más, ELGONDOLKODTUNK az új helyzeten.
Győrffy úr ebben a témában már régóta levelezésben áll a hivatallal, és a mai napig nem kapott konkrét választ kérdéseire. Győrffy úr várja a választ és az árvizet!    Belvárosi ártér

12. Mikor nyilvánítható egy üdülőövezeti ingatlan belterületi lakóházzá?

Válasz: Erre jogi szabályozás van, ha kíváncsi a tisztelt kérdező - a terjedelem miatt -,, hivatali munkaidőben szívesen adnak tájékoztatást a kollégák, vagy a kiollózott passzusokat elküldjük számára.

Tudomásunk szerint Edöcsény András úrnak polgármestersége alatt sikerült ez a sokak számára kivitelezhetetlen bravúr. Gyakorlati tanácsot talán ő tudna adni? GONDOLOM igen, hisz ha ez egyszerű jogszabályi kérdés lenne, mások is meglépnék. Tisztelt Edöcsény úr, nagyon sokan várják a módszertani útmutatását!

14. Miért nem kapnak a lakosok határidon belül választ a hivatalosan beadott leveleikre? Miért nem kapnak egyáltalán választ?

Válasz: Altalában a válaszadás megtörténik, tennészetesen elofőrdulhatnak hibák, melyek kiküszöbölése állandó feladat. Véleményemszerint válasznak tekinthető a szóbeli, illetve az összehívott lakossági tájékoztató is, melyre nem egy esetben volt példa.

Amíg a lakosok fáradságot nem kímélve, egyeztetések sorozatát követően szabadidejükben problémáikat papírra vetik (ti. Ők ezért nem kapnak fizetést!) és iktatási számmal eljuttatják az illetékeshez, nem tekinthető válaszadásnak a szóbeli válasz pl. tejvásárlás közben. Abból csak ígérgetés és félreértés születik egy idő után. Bár az írásos válasznak meg van az a hátránya, ami az előnye is, hogy az illetékesnek alá kell írnia, ezzel vállalva a felelősséget. A cél azonban EZ. Legyen felelős!  Nem kell messzire menni. Kismaroson a település utcáit régiókra osztották és egy-egy képviselőhöz egy-egy régió tartozik.   Nézzük meg!   
Bár ez ismét magával hozza a nagyon utált felelősség témakörét, de aki nem bírja, ne legyen képviselő. Ezúton javasoljuk ennek a megoldásnak a bevezetését. Tessék ELGONDOLKODNI rajta, milyen nagy lépés lenne ez Nagymaros igazgatásában! Egy felelősséget vállalni akaró képviselőtestületnek így kell működnie!

15. Mikor van lehetőségük a nyaralóövezetben lakóknak és nyarukat itt töltőknek elmondani problémáikat? (magas adó, szemét, közvilágítás hiánya, rossz minőségű utak stb.)

Válasz: Levélben bármikor, illetve szerdánként a polgármesteri, illetve jegyzői fogadóórákon 14-16 óráig.

A válasz cinikus! Az üdülőövezetiek sokkal több adót fizetnek Nagymarosnak (igaz, Edöcsény András úr?), cserébe nincs megoldva a szemétszállítás, a világítás, a vízelvezetés, az utak járhatatlanok, némely utcák megközelítése életveszélyes. Tessék ismét ELGONDOLKODNI azon, mit érezhet egy "nyaraló", mikor ezt a választ elolvasta? Azt, hogy le vagy ... (ejtve)?

 

Zárszóként ismételten kérjük, GONDOLKOZZANAK! Gondolkozzanak el azon, miért vállalták a város szolgálatát, miért érzékelhető a képviselők egy részénél az arrogancia, a "mindent csak én tudok - és a másik hülye" hozzáállás, miért nem tisztelik meg a nagymarosiakat azzal, hogy a vállalt feladatukat ellátva szolgálják az érdekeiket? Ezúton kérjük, azok a képviselők, akik tehetnek azért, hogy ez az áldatlan állapot megszűnjön, kérjük, tegyenek! Ne hagyják, hogy munkájuk során (bizottsági és képviselőtestületi üléseken is) némely képviselőtársuk minősíthetetlen stílusban beszéljen Önökkel és a Polgármesterrel, a bizottsági ülésen megjelenő marosiakkal. És a dolgok nevesítése jogán: aki ellátogat egy testületi ülésre megdöbbenve szembesül Edöcsény András és Szilágyi Erzsébet bicskanyitogató stílusával mind képviselőtársai, mind a Polgármester úr irányába. Edöcsény András úr hasonlóan modortalan, kioktató, beteges stílust enged meg magának a marosiakkal szemben is bizottsági ülésen. Tisztelt Képviselő asszony, tisztelt Képviselő úr!  Kérem, szálljanak magukba, és GONDOLKOZZANAK el azon, hova vezet ez a destruktív, erőlködő, a gondolkodó, tenni akaró képviselőket visszavonulásra késztető, önmagukról bukásra álló bizonyítványt kiállító hozzáállásuk! Ne feledjék! Mindenkivel úgy beszélnek, ahogy az megengedi.

És legvégül búcsúzunk egy idézettel:

Az ígéret

Az oldal tetejére


Tisztelt Nagymaros Barátok!

 Olvasói levél

Köszönettel veszem a rendszeres tájékoztatást, és megvallom őszíntén, nagyon örülök neki, hogy végre van egy elszánt csapat aki a nagymarosiak ügyét, és problémáit kendőzetlenűl bemutatja mindenkinek, okulás végett.
 
Igen ám, az okulás viszont nem elég, tennünk is kellene valamit, hogy az általunk gyönyörűnek képzelt és hitt Nagymarosunk ne maradjon el a Duna-kanyar többi településétől.
 
Naponta látom, hogy Kismaros és Verőce községek mennyire elszárnyaltak mellettünk. Minden reggel találkozok olyan emberekkel, akik e két község szépítésében részvesznek. Persze biztosan nem csak önszántukból, mert lehet, hogy ez az ő munkájuk? Ellenben valószínűnek tartom, hogy a Polgármesteri Hívatalokban agilisabb emberek osztják ki a feladatokat. Nem hiszem én azt el, hogy a mi Önkormányzatunknak ne lenne arra pénze, hogy 5 - 6 fűkaszát vásároljon, és azok az emberek, akik a nagymarosi Önkormányzattól segélyeket kapnak, ne lehetne őket e fajta feladatokra rákényszeríteni. Szégyen gyalázat, ahogyan a város kinéz. A Duna-part ápolatlan. Ha le is vágatják a füvet, akkor is abban semmi köszönet nincs, hiszen akik ezt a munkát esetleg végzik, azoktól fény évnyire van a szép érzés.
 
Verőcén pl. a 12 főút, sőt a kerékpár út mentét is kaszálják. Tessenek csak bátran megnézni, hogy mennyivel szívesebben halad végig az ember ezeken a falvakon. Szinte jót tesz a szemnek és a léleknek. Hol vagyunk mi Nagymarosiak ettől? Olyan jó lenne, ha a nagymarosiak a svábok, akik mindig a tisztaságukról és pedantériájukról voltak híresek tennének valamit annak érdekében, hogy a Nagymarosra kirándulók vagy átutazók hasonló jó érzést tapasztalnának a mi városunkban is, mit a fent említett két köszégben.
 
Addig, amíg a nagymarosik 70%  - persze tisztelet a kivételnek - azt hiszi és mondja, hogy a közterület tisztántartása nem az ő feladata, addig az ember úgy érzi, hogy barbárok között él. Persze a megjegyzésemet nem csak az Önkorményzat Vezetőinek kell megszívlelnie, hanem minden nagymarosi polgárnak. Remélem ezzel a levelemmel nem sértettem meg senkit. Köszönöm a lehetőséget. További szép napot kívánok mindekinek.
 
Üdvözlettel: Valentin Mária

Az oldal tetejére



Helyszíni szemle

Időpont: 2007. 05. 21. 10 óra.
Helyszín: Duna part a RÉV pénztár melletti parkoló.
Jelen lévők: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a Magyar Közút Kht., a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Bet'94 Kft., az Önkormányzat, a Városi Rendőrőrs, az Atlantis-Visegrád Kft. képviselői és a Magyar utcai lakók.

Jelentős fordulat volt az ügyben az Atlantis-Visegrád Kft. által felkért közlekedési igazságügyi szakértő felszólalása, aki szabatosan és részletesen adta elő a forgalmi rend változásának történetét

Ennek a történetnek egyetlen mozzanata sincs, amelyik ne a jogsértésről, az önkényeskedésről, a tényleges lakossági érdekek háttérbe szorításáról szólna.
Tehát: A helyi Önkormányzat 2004-ben EU pályázaton indult a Fő tér díszburkolata elkészítésének anyagi forrásaiért, egyidejűleg felmelegített egy állítólagosan örökzöld birtokvitát a Magyar Közút Kht-vel bizonyos útszakaszok - köztük a rév előtti út - tulajdonjogának rendezéséről. Ez utóbbiban, hogy a dolog egyszerűbb legyen, a KÖVIZIG is érdekelt.
Ez a vita a mai napig nem oldódott meg, és semmi jele annak, hogy a közeljövőben rendeződni fog. Időközben a Képviselő testület nemes egyszerűséggel döntést hozott a Fő tér alsó szakasza, és így a Magyar utcát érintő forgalmi rend megváltoztatásáról. A kellő hatékonyság érdekében nem egyeztettek, még csak nem is adtak előzetes tájékoztatást az alábbiaknak:

Magyar Közút Kht.

Nemzeti Közlekedési Hatóság

Atlantis-Visegrád Kft.

a Magyar utca érintett lakói

Az Önkormányzat pályázott, a pályázatot megnyerte, a tervezési megbízást kiadta.
A díszburkolat tervdokumentációjával kapcsolatban megbízható források szerint: az eredeti tervek alapján a Fő tér alsó szakasza megfelelően teherbíró alapozással és burkolattal készült volna a járművek részére. A kivitelezés során felmerült (?!) a lehetőség, hogy ez a szakasz olcsóbb technológiával készüljön, hiszen a forgalmi rend úgyis megváltozik (!). A tervezőt nem kérték fel a kivitelezés műszaki vezetésére, ami enyhén szólva szokatlan.
Ezekre mondta a megjelent igazságügyi közlekedési szakértő, hogy hosszú gyakorlatában ehhez fogható botrányos gyakorlatot nem látott.
Nem hallgathatjuk el, hogy az Önkormányzat vezetője és a Hivatal képviselője milyen sziporkázóan magas színvonalon védte álláspontjukat...
Polgármester: El sem tudom képzelni hogyan fogunk visszaadni az EU-nak 250 millát, ha kederül sz... van a palacsintában?!  Egyébként a szerződés kötéshez sok közöm nincs, akkor még nem én voltam a polgármester.
Az igazságügyi szakértő emlékeztetett arra, hogy az EU olyan pályázatot nem fogad el, ahol a munkálatok során az úttest - jelen esetben a komphoz vezető Fő téri alsó szakasz - teherbíró képessége gyengülne, ill. az úttest minőségi jellemzői csökkennének. Egyszóval, ha a tervek szerint történtek a munkálatok ennek a szakasznak bírnia kell a terhelést. Ellenben ha nem bírja a terhelést, a hibák kijavítására a kivitelezőt 5 év szavatosság kötelezi. Ha a tervektől eltérő kivitelezés valósult meg, akkor eljárást kell lefolytatni, súlyos estben a nemzetgazdaság megkárosítása tényállás is felmerülhet.
A Hivatal munkatársa: Minden a lakók érdekében történt.
Hogy mi a lakók érdeke? A Hivatal munkatársa nem tudott rá felelni. Engedtessék meg, hogy a lakók eldönthessék, hogy mi jó nekik és mi nem. Elvégre nagykorú állampolgárok.
A rendőrörs parancsnoka szerint is a régi forgalmi rendet kellene visszaállítani.

Még néhány apróság:
Az igazságügyi közlekedési szakértő: a 12-es út Fő téri szakasza láthatóan nagymértékben megsüllyedt.
A Hivatal: Már szóltunk a kivitelezőnek.
Arra a kérdésre, hogy mikor, ki és mennyiért fogja az érintett útszakaszt helyreállítani, a válasz: "Ez most nem ide tartozik." Erre reagálva a szakértő felhívta a Hivatal munkatársának figyelmét arra a tényre, hogy mint köztisztviselő a felmerülő kérdésekre igyekezzen tényszerűen és indulatoktól mentesen válaszolni.
Még egy gyöngyszem: A jelenlegi építési munkát tekintsük kísérletnek, oszt majd meglássuk. (Bet'94 Kft.)
A lázas sietséggel elindított Magyar utca alsó szakaszán folyó forgalmi sáv bővítésnek nincs szakhatósági engedélye, nincs műszaki ellenőre. A kihelyezett KRESZ táblák módosítása, áthelyezése jogszabályellenes.


Összefoglalva: A felkért igazságügyi szakértő felszólította a Közlekedési Hatóság szakembereit, hogy határozatban kötelezzék az Önkormányzatot az engedély nélküli építési munka azonnali befejezésére, az eredeti forgalmi rendhez igazodó KRESZ táblák visszahelyezésére. A hatóság képviselője ezekre ígéretet tett. A határozat a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján is meg fog jelenni.

 

 

Kapcsolódó anyagok: 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről

 

Az oldal tetejére



Felhívás lakossági fórumra

Avagy kinek a kezében van a gyeplő?

Nyílt levél Petrovics László polgármester úr és minden képviselő úr és asszony részére

 

Tisztelt Városszolgák, tisztelt Polgármester úr!

  Van egy szó, ami napjainkban nem hangzik jól. Egyre kevesebbszer hallani és nagyon sokan szeretnék törölni nyelvünkből. Ez a szó pedig így hangzik: FELELŐSSÉG. Ugye, ismerős mindenkinek, és ugye milyen sokan menekülnek előle?  Van, aki nem csinál mást, mint papagáj módjára  jogszabályok és törvények szajkózása mögé bújva menekül előle,  van ki a kollektív, név nélküli szavazás leple alatt próbálja tudatából törölni, van ki ügyesnek vélt csellel másokra próbálja hárítani. Ez csak ideig-óráig működik. Bölcs nyelvünk tele számos népi mondással, mely erkölcsi jelzőtáblákat állít mindenki elé:  "A hazug embert előbb utolérni, mint a sánta kutyát", "Aki másnak vermet ás, maga esik bele",  "Aki korpa közé keveredik megeszik a disznók",  "Sok lúd disznót győz" és végezetül: "Addig jár a korsó a kútra, míg el nem törik".
A szeptemberi választások óta eltelt 8 hónap. Teljesen egyértelművé vált az elmúlt hónapok alatt, hogy a nagymarosiak és a városszolgák között nincs párbeszéd, Önök egyetlen lakossági fórumot nem tartottak. Az emberek tanácstalanul híreket, igazságokat  vagy féligazságokat cserélnek egymás között, miközben a szomszéd településekre kacsingatnak, ott mi a helyzet. Az újságban nem olvashatóak a Polgármester úr és a Képviselők levelei, írásai, válaszai, magyarázatai, annál több hír járja meg nem jelentett, azaz cenzúrázott írásokról. Ezt hívják struccpolitikának. Kautz exképviselő és alpolgármester úr a probléma elevenére tapintott, mikor lemondását megindokolta. Elgondolkoztak Önök ezen?

Gondolat indítóként egy-két felvetés, mely FÓRUMRA érett:

Miért nem lett Nagymaros önálló kistérség? Mi szükség van Vác árnyékában meghúzódni, mikor Polgármester úr választási kampányában a legnagyobb hangsúlyt  a soha nem látott pályázati sikerehetőségek (90 %!!) kapták?

Az önállóság feladásával jár az ÖNO megszüntetése az Építés Hatóság és az Ökmányiroda felszámolása? Hol fogjuk intézni ügyeinket?

Mi a helyzet a pályázatokkal?

Miért volt szükség a szervezeti és működési szabályzat módosítására? Korlátozni kellett a polgármesteri hatáskört?

Igaz, hogy a Fő tér körüli zavaros dolgok rendőrségi feljelentésbe torkollottak?

Mi lesz az un. Bormúzeum sorsa? Azon kívül, hogy a lefolyórendszere mintha nem is lenne és már rohad a befolyó esővíztől a kapuja. Ilyen gazdag város Nagymaros?

Mikor lesz városunknak olyan művelődési háza, mint Kismarosé?

Mi lesz a városi buszjárattal?

Meddig kell még botladozni a járdákon?

Lesz valaha tisztességes burkolat a Rákóczi úton?

Meddig kell a kátyúkat kerülgetni a Kiss János soron? Miért olyan csapnivaló az útszerkezet, hogy közlekedésre alkalmatlan? Ki csináltatta, kivel és mennyibe került?

Lesz-e közvilágítás a Duna parton?

Az alsó iskola udvara így marad?

Miért maradtak el az un. "falutakarítások"? Miért nem lett széles körben, alaposan, profi módon meghirdetve a Föld napján való takarítás?

Az elmúlt 4 évben be nem hajtott több tízmilliós adónak mi lesz a sorsa? A feledés homályába merül? Az fizet adót, akinek kedve van?

Mi módon támogatják a helyi vállalkozókat? Biztos, hogy a támogatás rész lehet az állomás mellett a románok rendezte "rakjuk ki a földre a cuccost" MAROS PLÁZA?

A Fő tér alsó szakaszán, a tudatosan meggyengített útburkolati részre milyen ÚJ árvízvédelmi tervet dolgoztak ki?

Erre a nyárra mi a turisztikai koncepció, mivel kívánják idecsalogatni a vendégeket, azaz az idegenforgalmat, azaz a pénzt?

Mikor nyilvánítható egy üdülőövezeti ingatlan belterületi lakóházzá?

Milyen zajrendelet van életben a településen és mi a módja betartatásának? Mik a szankciók?

Mivel ösztönzik a település lakóit a virágosításra és takarításra?

Miért nem lehet tudni időben, hogy mik lesznek a képviselőtestületi ülések napirendi pontjai?

Miért nem kapnak a lakosok határidőn belül választ a hivatalosan beadott leveleikre? Miért nem kapnak egyáltalán választ?

Mikor van lehetőségük a NYARALÓÖVEZETBEN lakóknak és nyarukat itt töltőknek elmondani problémáikat? (magas adó, szemét, közvilágítás hiánya, rossz minőségű utak stb.)

MIÉRT NINCSENEK LAKOSSÁGI FÓRUMOK?

      A kérdéseket sorolhatnánk tovább. Az idő előre haladtával higgyék el, egyik sem fog magától megoldódni, a lakosság azt várta eddig, hogy Maguktól, Önöktől oldódik meg. Sajnos, eddig ennek semmi látszata. Miért is lenne, mikor már a választás napján, mikor Petrovics László megnyerte azt, elkezdődött a taktikázás, stratégiák kidolgozása, hogyan buktatható meg a legrövidebb idő alatt. Úton-útfélen hallható, hogy a képviselőtestület heteket, hónapokat ad, jósol a polgármester működésének. Nem kellene ezt a sok energiát Tisztelt Városszolgák arra fordítani, amire felesküdtek? - a városunk gyarapítására és a lakosság érdekeinek KÉPVISELÉSÉRE.
Teljesen nyilvánvaló, hogy ezzel a FELELŐTLEN viselkedésükkel mindazokat a befolyásos, okos, tehetséges embereket, nagymarosaikat elmarják a településtől, akik nagy tapasztalatuk révén pótolhatatlan tanácsokkal, ötletekkel és kapcsolatokkal tudnák előre vinni a települést. A képviselők nagyobb részének a működése felelőtlen, meggondolatlan, Önös érdekeket és értelmetlen politikai csatározásokat szolgál NEM AZ ADÓFIZETŐ NAGYMAROSI VÁLASZTÓPOLGÁROKAT. Ne feledjék el: a gyeplő nem a képviselők, hanem a nagymarosi választók kezében van.

Kérjük, ne játszanak tovább Nagymaros jövőjével!

A fórum időpontja:

 

Az oldal tetejére